vrijdag 31 juli 2009

Liefdesbrief van Hero aan Leander


Mijn prinsje,
Kom tot me
bedek me
met jouw doorweekte haren
Blijf niet wachten
smeek ik je
maar kus me nog eens
met je gezouten lippen
Ik zal klaarstaan
met droge kleren
die we daarna weer
zullen uitspelen
Elke avond steek ik smachtend
een lichtje voor je aan
Laat dit licht je nogmaals leiden
door de opspattende golven
die jij met je krachtige armen doorklieft
die armen waarin ik me zo graag
nog eens wil nestelen
En laat ons dan onze zielen versmelten
onze lichamen één maken
en de liefde onze geest van zijn
helderheid beroven
Welke ziekte heeft
in jou een plekje geroofd
zodat je mij ontwijkt
Of is er een andere prinses
aan het land van de overkant
die jou met haar gif
heeft bedoezeld
Bedenk je dan
en kom tot me
of laat me toch zeker
nog voor een laatste keer
je met mij tederheid verwarmen.

- Tekst: Bieke -

2 opmerkingen: